先日、新しいTutorさんのAJと初1:1Conversationをしました!
やっぱり初めて話すのって緊張しますね~。お互いに同時に話し出そうとして、ふとした瞬間に「沈黙」の間ができてしまったり。(^^;
そして、私は自分が話すのを避けるため(?)、AJを質問攻めにしてしまいましたよ。
新しいTutorさん達(Rob & AJ)については、ゆきぷさんからの質問に答えて、Linguist広場でチョコッとご紹介しているのですが、今回の1:1で、さらに新たな情報をGETしました
今はサンフランシスコで英語の先生をしているAJですが、前職は"Social Worker"だそうです。最初は子供たち、それから大人のホームレスの人達に対してのケースワーカーをされていたそうですよ。大小の企業に勤めてケースワーカーをされていたそうです。

あとね、旅行で大阪・京都・広島・北海道そしてなんと青森に来たことがあるそうです。そういえば私、青森、行ったことがないなぁ。
関連記事

テーマ: オンライン英語学習 - ジャンル: 学問・文化・芸術

Category: The Linguist
Pronunciation Challenge! | Home | 新TOEIC受けてきました!《後編》

Comment

私はAJと今日11:00 AM [JST Asia/Tokyo]に1-1なんです。
AMってことはつまり午前中のことですよね。お昼ごはん食べる前の11時で合っていますよね?
ホントに合っているかな。。こんな時間に今までカンバセーションなかったよねえ。
しょっぱなに時間間違えたことがあったから
自信がないのよねえ~。
あ~あ、WestEnderさんからの返事を頂くころには、
あっているかどうか判明しているだろうけど。

質問攻めかあ、それもいいけど「フムフムそうなんだあ、それでそれで」って相槌もうてないし~。

2006/06/13 (Tue) | わん子 #q7EjBrqg | URL | Edit

わんこさぁん

今日のAJとのカンバセーションはいかがでしたか?もちろん、もう判明した後になっちゃってますがAMは午前中であってますよ~!^^

2006/06/13 (Tue) | WestEnder #wAFOirbk | URL | Edit

Hi my THY friend:

I think that AJ was trying to flatter you since he cannot even read your blog in Japanese. v-8

I really think that you should give more stories in English for us who are not Japanese speakers (such as AJ, Shashi and me) to enjoy reading your blog.

I know that I've said the same annoying words many times. I just cannot help to say it once again after reading AJ's message!! Sorry to bother you again!! v-291

2006/06/20 (Tue) | Tony #- | URL | Edit

Hi AJ!

Thanks for visiting my blog, AJ!
It was nice talking to you, too! Before the 1:1, I knew only one thing about you; you were teaching English, but now I know a bit more about you.
As I wrote in my posting, I might have asked too many questions. ^^; I will try to speak more about myself next time!

2006/06/20 (Tue) | WestEnder #wAFOirbk | URL | Edit

Hi Tony!

Don't say sorry when you are trying to encourage me!
You and I both know that I need to be pushed someone like you!!
I know how lucky I am to have a studying buddy like you! ^^

2006/06/20 (Tue) | WestEnder #wAFOirbk | URL | Edit

Post comment

Secret

