この間のSteveからのメッセージに、どう意見を書こうかな、なんて考えてたら、もう「みんな、フィードバック有難う!」なんてメッセージが…。みんな反応早すぎ!すっかり出遅れてしまいました。でもめげずに自分の意見を書いてWriting Correctionに提出するつもりでいます。
Dear Linguist members,

Thanks for all the positive feedback to the idea of sharing some of the writing submissions. We have decided to use our community blog for this. This blog now has a new URL. I have posted some writing samples. Please go and have a look at
http://thelinguist.blogs.com/the_linguist_community_bl/ .

When I post I will only select corrected writing samples. I will not identify who wrote them. I will not use any writing that I think is too personal or confidential.

You can also post your own writing samples directly on the site yourselves. You can identify yourselves if you want or just post without leaving your name. You can post writing samples before or after correction. It is up to you. If you do not want me to select your corrected writing samples and post them, please let me know.

In addition to copying and pasting your writing samples, you can also put other comments on the site if you want. If you are interested in posting on our community blog, please let us know and we will set you up.

In the future I hope to record some conversations with some of you on Skype and then put them up on the site.

This is a new program and we welcome your ideas. You will be hearing more from us.

Meanwhile, let me know your views.

Regards,

Steve

関連記事

テーマ: オンライン英語学習 - ジャンル: 学問・文化・芸術

Category: The Linguist
THY Group Discussion | Home | Message from Steve

Comment

私もフォーラムに書こうと思っていたら、新ブログができちゃっていましたね~v-237
なので、ちょっとした感想をスティーブさんに直メールしちゃいましたv-398

そうそうブリティッシュイングリッシュとアメリカイングリッシュの件なんですが、Jillさんも「々英語なんだから、そんなにこだわらなくてもいいんじゃないか」ってディスカッションでおっしゃってましたね~
 先日、在日イギリス大使館の方のインタビューで、「この違いを心配している人は多いけど、みんなが思うほど、大差はない。日本人がイギリスで、たとえ”オーストラリア”訛りの英語を話しても温かく迎えられるよ」っておっしゃってました。
 私もWestenderさんが貼り付けた英文の違いを見て、こんな僅差なら心配ないなあって!
朗報ですねv-290

2006/02/26 (Sun) | ゆきぷ #- | URL | Edit

「々」は「同じ」と書きたかったんですv-12

2006/02/26 (Sun) | ゆきぷ #- | URL | Edit

お、Steveに直メールですか!

システムを作っている人に直接自分の意見が言えるのも、Linguistの良いとこですよね~v-237
よし、私も今から書くぞ!

そういえば、むか~し、「あなたはAmerican Englishを話すのね」と言われて、「えぇ!?わたしごときの英語にBritishもAmericanもないよ!」って驚愕したのを覚えてます。たまたま使った単語かなにかで相手にそういう印象を与えたみたいですが、だからって別にどーってことない、って感じでしたね。日本人でもなにかの弾みで、「あれ?関西の出身?」みたいなことを言ったりするけど、そんな感じかな~?って思いました。(*^^*)

2006/02/26 (Sun) | WestEnder #wAFOirbk | URL | Edit

Post comment

Secret

