この間提出した英文の添削が返ってきました。相変わらず、冠詞なのですよねぇ~ ^^;
まずはオリジナルの英文から。(VOXサイトで見られた方もいるかと思いますが・・・。)

I have been listening to Joe Kissell's Interesting Thing of the Day for quite a long time now. What keeps me interested in his stories is not the topic he has chosen, but his writing style. I often find myself intently listening to the story which topic is totally irrelevant to me. Mr. Kissell narrates so beautifully that I forget he is talking about some insect's habits or technological innovation.

そして訂正後です。

I have been listening to Joe Kissell's "Interesting Thing of the Day" for quite a long time now. What keeps me interested in his stories is not the topics he chooses, but his writing style. I often find myself intently listening to a story whose topic is totally irrelevant to me. Mr. Kissell narrates so beautifully that I forget he is talking about some insect's habits or a technological innovation.

今回はこんなに短い文章なのに、間違いのバリエーションが豊かでした。(><)
  1. クォーテーション: 実はこれに関しては、間違いを指摘されてもあまり気にしてません。^^;
    無視してるわけでもないのですが、クォーテーションを完璧に使いこなすのは、もちょっと先でいいやぁと思って。でも指摘されてると、頭のどこかに経験値として蓄積されていっている気がします。

  2. 時制: 指摘された後で考えると、確かにいつも(毎回)彼が選ぶもの・・・ってことなので現在形なんだよ、とか思うのですが、書いてるときには思いつかないね~。

  3. 冠詞: そう、これだけは提出前に自分で気づきたかったなぁ!(他はあきらめてる

  4. またしても冠詞: innovationにaをつけるかつけないか、迷ったんだよね~。いつもならGoogleでいろいろ検索かけてみて調べるのですが・・・・・・めんどくさかっので、「なし」にかけてみました。見事にハズレましたけど。

こないだから短い文章しか書いてないので、長めの文章を・・・と思いながらかけてません。
でも近いうちに・・・o(^。^*)。。oO
関連記事

テーマ: 英語学習記録 - ジャンル: 学問・文化・芸術

Category: The Linguist
最近の英語関連テレビ | Home | VOX site その後

Comment

Post comment

Secret

