ちょっと遅くなってしまいましたが、この間2回目のTHYグループディスカッションに参加しました!
テーマとなったコンテンツは"From Refugee to Active Citizen"と言って、ウガンダからカナダに移民してこられたFaroukさんへのインタビューです。
今回のディスカッションのホステス役はakubinさんでした!
ディスカッションで発表したコメント(Traceyの英文添削済み)

1. A lot of people immigrate to Canada. Why?

First of all, Canada is a very nice country to live in. It is famous for its spectacular landscape. It is a place where you could can appreciate the natural beauty in modern society. Also, I am not sure about the details, but I believe its welfare program for immigrants is quite good.

2. Would you like to immigrate to other countries?

I actually thought about immigrating but that was to stay in Canada and work there for a longer term, and not to live there permanently.

3. Mr. Farouk says his father told him to speak in English at home. Did your parents have some policies regarding English education? Would you like your children to learn English?

No, they did not have any policies regarding my education including English my English education. They just wanted me to study more because I did not study at all. As to As for my kids' education, it will be totally up to them, but I would hope they get hope they become interested in learning languages.

4. Mr. Farouk says the easiest ways to get involved in a new land is by becoming a volunteer in a community-based organization. Do you agree?

Yes I agree with him, especially where he mentioned "as a volunteer, there's no financial interest involved, there's no political interest involved", which is so true. You have to show what kind of person you are before expecting other people to accept you.
関連記事

テーマ: 英語・英会話学習 - ジャンル: 学校・教育

Category: The Linguist
『憧れの英語使い』へのトラバ | Home | THYグループディスカッション 初参加!

Comment

v-291お、さらに素敵なブログへお引越しですね!
絵文字がボーダーフォンのだ!(私はユーザーです)
こちらもリングエストのサーバー内なのでしょうか?

日本語BBSいい考えだと思います!もっと学習グループが増えて、日本のニュースなどもディスカッションできたらいいですよねぇ~

私もディスカッションの質問を英文添削に出しています。書くネタができてよかった(笑)。

そうそう、westenderさんがカナダにいらしたときにリングエストは宣伝(ラジオか何かで?)されていたのでしょうか?スティーブさんの日本語をこちらにリンクされているサイトで聞きましたが、素晴らしいですね!私の英語は、あのレベルにも程遠いのに(>-<)

では、よいお年を!来年も宜しくお願いします♪

2005/12/30 (Fri) | ゆきぷ #- | URL | Edit

ゆきぷさん
私もボーダフォンユーザーですよv-188
携帯からのメール投稿もできるみたいですが、まだ使い方を把握してません…(^^;

私がカナダにいたときは、まだラジオでの宣伝とかはしてませんでした。でも私の通ってる学校に、MarkがThe Linguistのプレゼンテーションに来たんですよ(^^)/
今にして思えば、そのときに学校のパソコンを使ってThe Linguistのシステム説明をしてくれたので、入会後そんなに迷わなくてすんだんだと思います。

日本人で英語の上手な人が話すのを聞いても、『私とは出来が違うんだぁ』とか思っちゃうのですが、Steveの日本語を聞くたびに、なぜか『がんばろ』と思えちゃいます。(*^^*)

2005/12/30 (Fri) | WestEnder #- | URL | Edit

Post comment

Secret

